SEO lokalne a branża elektroniki – dostęp do klientów w pobliżu!
Jeśli jesteś właścicielem sklepu z artykułami elektrycznymi lub prowadzisz sklep komputerowy, pojęcie lokalnego SEO nie powinno być Ci obce. Szczególnie, jeśli działasz lokalnie i chcesz dotrzeć do nowych klientów w pobliżu. Z naszego artykułu dowiesz się, czym jest pozycjonowanie stron WWW i z jakich elementów się składa. Odkryj zalety wizytówki w Google Moja Firma!
Kilka słów o lokalnym SEO a branży elektroniki
Chcesz zwiększyć widoczność strony internetowej na dane zapytania? Lokalne SEO to rozwiązanie dla Twojej firmy! Związane jest to z daną lokalizacją, a więc: miastem, regionem i dzielnicą.
Wysoka pozycja w wyszukiwarce to podstawa. Bez niej internautom będzie ciężko znaleźć Twój biznes w sieci. Dzięki niej za to łatwiej dotrą do Twojej oferty. W celu znalezienia w danej miejscowości sklepu z elektroniką, wpisuje się:
sklep elektronika Warszawa,
artykuły elektryczne Kraków,
sklep komputerowy Wrocław.
Co ciekawe, wprowadzanie fraz z lokalizacją nie zawsze jest wymagane. Zazwyczaj to Google wskazuje internautom oferty czy usługi w pobliżu. Oznacza to, że użytkownik sieci z
poznania wpisze w wyszukiwarkę frazę „części AGD”, a jego lokalizacja Google wskaże wyniki dla wszystkich firm znajdujących się najbliżej niego.
Reklama w sieci przybiera różne formy. Do najskuteczniejszych zaliczają się:
strona WWW Twojej firmy,
obecność w Social Mediach,
firmowy blog z artykułami poradnikowymi.
Co warto wiedzieć o lokalnym SEO a branży elektroniki?
Lokalne SEO to dobra propozycja dla firm, które oferują elektronikę. Jest to rozwiązanie zarówno dla małych, średnich, jak i dużych firm, które zajmują się RTV i AGD. Dotyczy to szczególnie tych przedsiębiorstw, które prowadzą działalność stacjonarnie w danej miejscowości czy województwie.
Jeśli prowadzisz biznes w różnych miastach, zdecyduj się na pozycjonowanie na dane lokalizacje. Przy większych miastach zastosuj regionalne pozycjonowanie – jest tam duża konkurencja.
Lokalne pozycjonowanie a branża elektroniki
Lokalną widoczność zbudujesz dzięki optymalizacji swojego biznesu w Internecie. Na Twojej stronie WWW powinny się znaleźć takie informacje jak:
nazwa firmy,
dane kontaktowe,
godziny pracy.
Dobrze, aby te informacje znalazły się w zakładce „Kontakt”. Dane kontaktowe w stopce pozwolą na wyświetlanie tych informacji na podstronach. Ułatwi to pracę robotom wyszukiwarki. Dane kontaktowe oznacz danymi strukturalnymi, a zatem schema org. Przykładem jest Microdata. Użyj fraz z lokalizacją:
miasto – sklep z elektroniką w Krakowie,
dzielnica – sklep komputerowy na Pradze,
region – artykuły elektryczne w warmińsko-mazurskim.
W tagach title bądź nagłówkach (H1 i H2) powinny się znajdować informacje w zakresie lokalizacji. Dobrze, aby mieściły się w treści strony internetowej. Ważne: Używaj tylko naturalnych form. Nie „części AGD Kraków” ale „części AGD w Krakowie”. Pomocne będą także tak zwane long tails, a więc frazy z długim ogonem. Przykładem jest „ zestaw AGD do zabudowy w Warszawie”.
Wizerunek Twojego biznesu w sieci poprawisz również dzięki interesującym treściom, a więc contentowi na Twojej stronie WWW. Są to treści, a zatem artykuły poradnikowe najlepiej wysokiej jakości. Dobrze, aby opierały się na zasadzie „E-A-T”, a więc na:
wiedzy,
autorytecie,
wiarygodności,
zaufaniu.
Powinny się w nich znajdować frazy kluczowe z danym regionem.
Lokalne SEO – pozostałe informacje
Działasz w zakresie artykułów elektronicznych w różnych miastach? W takim razie potrzebne Ci będą landing pages, a więc docelowe strony z ciekawymi treściami. Powinny być adresowane do klientów danego miasta czy dzielnicy. Oprócz danych kontaktowych ważne są takie elementy jak:
linkowanie między podstronami,
opcja dodawania ocen i opinii przez użytkowników sieci,
zdjęcia i atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego.
Plusy Google Moja Firma
Ostatnia część naszego artykułu będzie poświęcona Google Moja Firma. Jest to darmowe narzędzie służące do lokalnego pozycjonowania. W ten sposób promuje się lokalne firmy. Dzięki temu informacje o przedsiębiorstwie będą widoczne na mapach Google i w wyszukiwarce.
Google My Business sprawdzi się u małych, średnich, jak i dużych firm z elektroniką. Głównymi zaletami GMB są:
dotarcie do informacji o firmie – łatwy kontakt z klientami,
możliwość oceny – z opcją odpowiadania przez właściciela,
dostęp do statystyk – nadzorowanie działań internautów i dostęp do informacji, jak firma została przez nich znaleziona.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Korzyści z lokalnego SEO – wnioski
Jak donosi raport Gemius „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów zamawia produkty czy usługi w Internecie, a 75% kupuje w polskich e-sklepach.
Zdecydowanie się na lokalne SEO przyczyni się do dotarcia Twojej firmy do większej liczby klientów.
Działania z zakresu SEO pozwolą na:
poprawę pozycji Twojej strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania – internauci zazwyczaj klikają w wysokie pozycje,
oszczędność czasu i pieniędzy – związane z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,
dostęp do klientów używających urządzeń mobilnych – jak podaje Gemius, aż 75% internautów korzysta ze smartfonów.
Ponieważ lokalne frazy wiążą się z mniejszą konkurencyjnością niż ogólne słowa kluczowe – efekty są szybsze.
Jesteś właścicielem firmy z elektroniką? Oferujesz sprzęt RTV lub AGD? Dowiedz się jak wprowadzić lokalne SEO i rozwijać biznes. Dotrzyj do klientów w pobliżu!
Źródło: Gemius
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana