SEO lokalne a branża elektroniki – dostęp do klientów w pobliżu!

SEO lokalne a branża elektroniki – dostęp do klientów w pobliżu!

Jeśli jesteś właścicielem sklepu z artykułami elektrycznymi lub prowadzisz sklep komputerowy, pojęcie lokalnego SEO nie powinno być Ci obce. Szczególnie, jeśli działasz lokalnie i chcesz dotrzeć do nowych klientów w pobliżu. Z naszego artykułu dowiesz się, czym jest pozycjonowanie stron WWW i z jakich elementów się składa. Odkryj zalety wizytówki w Google Moja Firma!

Kilka słów o lokalnym SEO a branży elektroniki

Chcesz zwiększyć widoczność strony internetowej na dane zapytania? Lokalne SEO to rozwiązanie dla Twojej firmy! Związane jest to z daną lokalizacją, a więc: miastem, regionem i dzielnicą.

Wysoka pozycja w wyszukiwarce to podstawa. Bez niej internautom będzie ciężko znaleźć Twój biznes w sieci. Dzięki niej za to łatwiej dotrą do Twojej oferty. W celu znalezienia w danej miejscowości sklepu z elektroniką, wpisuje się:

  • sklep elektronika Warszawa,

  • artykuły elektryczne Kraków,

  • sklep komputerowy Wrocław.

Co ciekawe, wprowadzanie fraz z lokalizacją nie zawsze jest wymagane. Zazwyczaj to Google wskazuje internautom oferty czy usługi w pobliżu. Oznacza to, że użytkownik sieci z

poznania wpisze w wyszukiwarkę frazę „części AGD”, a jego lokalizacja Google wskaże wyniki dla wszystkich firm znajdujących się najbliżej niego.

Reklama w sieci przybiera różne formy. Do najskuteczniejszych zaliczają się:

  • strona WWW Twojej firmy,

  • obecność w Social Mediach,

  • firmowy blog z artykułami poradnikowymi.

Co warto wiedzieć o lokalnym SEO a branży elektroniki?

Lokalne SEO to dobra propozycja dla firm, które oferują elektronikę. Jest to rozwiązanie zarówno dla małych, średnich, jak i dużych firm, które zajmują się RTV i AGD. Dotyczy to szczególnie tych przedsiębiorstw, które prowadzą działalność stacjonarnie w danej miejscowości czy województwie.

Jeśli prowadzisz biznes w różnych miastach, zdecyduj się na pozycjonowanie na dane lokalizacje. Przy większych miastach zastosuj regionalne pozycjonowanie – jest tam duża konkurencja.

Lokalne pozycjonowanie a branża elektroniki

Lokalną widoczność zbudujesz dzięki optymalizacji swojego biznesu w Internecie. Na Twojej stronie WWW powinny się znaleźć takie informacje jak:

  • nazwa firmy,

  • dane kontaktowe,

  • godziny pracy.

Dobrze, aby te informacje znalazły się w zakładce „Kontakt”. Dane kontaktowe w stopce pozwolą na wyświetlanie tych informacji na podstronach. Ułatwi to pracę robotom wyszukiwarki. Dane kontaktowe oznacz danymi strukturalnymi, a zatem schema org. Przykładem jest Microdata. Użyj fraz z lokalizacją:

  • miasto – sklep z elektroniką w Krakowie,

  • dzielnica – sklep komputerowy na Pradze,

  • region – artykuły elektryczne w warmińsko-mazurskim.

W tagach title bądź nagłówkach (H1 i H2) powinny się znajdować informacje w zakresie lokalizacji. Dobrze, aby mieściły się w treści strony internetowej. Ważne: Używaj tylko naturalnych form. Nie „części AGD Kraków” ale „części AGD w Krakowie”. Pomocne będą także tak zwane long tails, a więc frazy z długim ogonem. Przykładem jest „ zestaw AGD do zabudowy w Warszawie”.

Wizerunek Twojego biznesu w sieci poprawisz również dzięki interesującym treściom, a więc contentowi na Twojej stronie WWW. Są to treści, a zatem artykuły poradnikowe najlepiej wysokiej jakości. Dobrze, aby opierały się na zasadzie „E-A-T”, a więc na:

  • wiedzy,

  • autorytecie,

  • wiarygodności,

  • zaufaniu.

Powinny się w nich znajdować frazy kluczowe z danym regionem.

Lokalne SEO – pozostałe informacje

Działasz w zakresie artykułów elektronicznych w różnych miastach? W takim razie potrzebne Ci będą landing pages, a więc docelowe strony z ciekawymi treściami. Powinny być adresowane do klientów danego miasta czy dzielnicy. Oprócz danych kontaktowych ważne są takie elementy jak:

  • linkowanie między podstronami,

  • opcja dodawania ocen i opinii przez użytkowników sieci,

  • zdjęcia i atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego.

Plusy Google Moja Firma

Ostatnia część naszego artykułu będzie poświęcona Google Moja Firma. Jest to darmowe narzędzie służące do lokalnego pozycjonowania. W ten sposób promuje się lokalne firmy. Dzięki temu informacje o przedsiębiorstwie będą widoczne na mapach Google i w wyszukiwarce.

Google My Business sprawdzi się u małych, średnich, jak i dużych firm z elektroniką. Głównymi zaletami GMB są:

  • dotarcie do informacji o firmie – łatwy kontakt z klientami,

  • możliwość oceny – z opcją odpowiadania przez właściciela,

  • dostęp do statystyk – nadzorowanie działań internautów i dostęp do informacji, jak firma została przez nich znaleziona.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

Korzyści z lokalnego SEO – wnioski

Jak donosi raport Gemius „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów zamawia produkty czy usługi w Internecie, a 75% kupuje w polskich e-sklepach.

Zdecydowanie się na lokalne SEO przyczyni się do dotarcia Twojej firmy do większej liczby klientów.

Działania z zakresu SEO pozwolą na:

  • poprawę pozycji Twojej strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania – internauci zazwyczaj klikają w wysokie pozycje,

  • oszczędność czasu i pieniędzy – związane z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,

  • dostęp do klientów używających urządzeń mobilnych – jak podaje Gemius, aż 75% internautów korzysta ze smartfonów.

Ponieważ lokalne frazy wiążą się z mniejszą konkurencyjnością niż ogólne słowa kluczowe – efekty są szybsze.

Jesteś właścicielem firmy z elektroniką? Oferujesz sprzęt RTV lub AGD? Dowiedz się jak wprowadzić lokalne SEO i rozwijać biznes. Dotrzyj do klientów w pobliżu!

Źródło: Gemius

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.